Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Drogi Uczniu!

Drogi Uczniu! ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY:

  • masz problem, chciałbyś o tym porozmawiać i poradzić się,
  • nie radzisz sobie z nauką,
  • nie potrafisz nawiązać kontaktu z rówieśnikami,
  • odczuwasz samotność, lęk, smutek,
  • martwi Cię sytuacja w domu rodzinnym,
  • chcesz powiedzieć komuś o swoich sukcesach i osiągnięciach,
  • chcesz komuś pomóc, ale nie wiesz jak,
  • chcesz po prostu porozmawiać.

 

Drogi Rodzicu,

ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY:

  • niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka,
  • chcesz porozmawiać o dziecku i relacjach z Nim
  • masz pytania dotyczące wyników w nauce i  funkcjonowania Twojego dziecka

w szkole,

  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
  • otrzymujesz niepokojące sygnały od dziecka,
  • masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić,
  • szukasz pomocy.

 

Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (z późniejszymi zmianami).

 

Do zadań pedagoga w przedszkolu, szkole należy w szczególności:

  1. prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności  w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
  3. udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  4. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  5. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  6. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  7. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  8. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów.

 

Zasady obowiązujące pedagoga:

  • Zasada dyskretnej opieki, która wynika z prawa dziecka do godności osobistej,
  • Zasada ufności opiekuńczej, która wynika z konieczności wzbudzania w uczniach przeświadczenia, że pedagog jest tą osobą, u której zawsze znajdą wsparcie i pomoc. Pedagog stara się, żeby uczniowie widzieli w nim przyjaciela, do którego mogą się zwrócić w każdej sprawie.
  • Zasada pomocniczości, która polega na pomocy ze strony pedagoga szkolnego w rozwiązywaniu bieżących problemów szkolnych,
  • Zasada wszechstronności rozwoju ucznia, która wyraża konieczność podejmowania w wychowaniu takich działań, które będą obejmowały rozwój  emocjonalny, społeczno-kulturowy, intelektualny.

Pedagog szkolny

Data dodania: 2025-11-13 09:54:49
Ilość wyświetleń: 6

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Dzieje chemii i przemysłu chemicznego biegną dalej naprzód! W tej dziedzinie nie ma ani stacji końcowej, ani stanu nasycenia, ani skrzepnięcia fali wielkiej ewolucji.

Eugeniusz Kwiatkowski
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej